söndag 21 juli 2013

Smått sytt

Jag har fått sy så gulliga små saker åt en alldeles ny bebis.

Beställningen var egentligen några ammningsinlägg, och visst blev det en hög sådana också, och en blöjpåse. Men jag ville också sy något åt bebisen så det blev ett lapptäcke och några par vantar. Både filten och vantarna är fodrade med supermjuk brun stretchfrottée (köpt från Eurokangas för lääänge sedan).

Babyvantar måste nog vara något av det gulligaste man kan sy när det blir så puttenuttigt och smått. Jag valde att vändsy vantarna så att alla sömmar hamnar mellan tyget och det funkade ju bra, bara man minns åt vilket håll resåren ska töja...

Till filten valde jag nya tyger för att få rätt färgskala (ränder från Hilco, imse vimse och elefanterna från Liandlo, resår från Ikasyr). Bandkantningen gick kanske inte helt strålande och jag fick faktiskt sy om ena kortsidan för den blev verkligen inte bra. En bandkantare skulle nog vara bra att ha, men å andra sidan så blir man förstås skickligare när man övar.



Hoppas att både bebisen och föräldrarna gillar filten och vantarna!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...