onsdag 27 februari 2013

Småfiskar

Knappt hann jag registrera min blogg på Buzzador när det damp ner ett paket guldfiskar i min postlåda. Bloggbuzzande skiljer sej från annat buzzande eftersom man i bloggen testar produkten själv utan att dela ut prover åt andra.

Småfiskarna är omega 3-tillskott i form av orange geléfiskar. Jag har alltid förknippat Möller med fiskleverolja (som jag aldrig lyckligtvis behövde ta som barn) och tänkte mej nog fiskleverolja inkapslat i fruktsmakande, fiskformade kapslar, men det var alltså geléfiskar. Barnen var helt överlyckliga för de ääälskar att få vitaminer och man får nog vakta att de inte äter fler en en tablett per dag.


Och precis så gick det nu också. Alla ville ivrigt pröva och de provade isen och försökte tigga en till. Eftersom rekommenderad dagsdos är två stycken så gick det bra, men aj vad de blev sura när de inte fick en tredje. Det finns förstås en risk med kapslar som är för goda och ser ut som godis, man får nog vara extra noga med att förvara dem ur synhåll för barnen.

Alla tyckte att det smakade gott och att konsistensen var bra. Jag tyckte också att fruktsmaken var bra, men tyckte att konsistensen var för gummiaktig, som när man har lagt i för mycket gelatin så jag nöjde mej med en. Jag är superglad att barnen tyckte om dem för jag har haft svårt att hitta omega 3 (och d-vitamin) som de alla gärna tar. Det går bättre med vanliga vitaminer.

Nå, vi får se om det håller i sig :-). Stora V tyckte att det var extra kul att kapslarna är fiskformade.






Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...