måndag 21 mars 2011

Tillbaka i tiden


Efter några ärenden på stan hoppade jag in i bilen för att åka hem. När jag skulle svänga vägrade bilen och åkte rakt i stället. Det bara kändes rätt att ta en sväng via Röda Korsets loppis som ja inte besökt på lääänge. Jag stod och tittade litet på spetsar när mina ögon fastnade på en rullgardin i hörnet. Den var rullad med aviga sidan ut, men någon detalj måste ha fångat min uppmärksamhet för när jag började rulla upp den såg jag att den bilden hade jag stirrat på hur många gånger som helst. Kan ni tro att jag hittade min barndoms rullgardin! Det är knappast den vanligaste 70-tals gardinen för jag har inte sett den någon annan stans än i mitt barnrum och på rådgivningen en km från nämnda rum. Och här dök den upp helt plötsligt!

Jag ska ändå hålla er litet i spänning för jag orkar helt enkelt inte gå och ta ett foto nu. Det får bli morgondagens projekt!

När jag funderade var den kunde hänga frågade Stora V, 5 år, om den inte kunde hänga i sovrummet. "Då kan du ju ligga i stora sängen och titta på den."

1 kommentar:

Starkismor sa...

Stora V är en fiffig pojke!
Å gardinen URläcker! Grattis!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...