söndag 12 juli 2009

Handarbetssaldo från de senaste dagarna

För en gångs skull har jag fått lite sytt också. De senaste kvällarna har jag släpat maskinen till soffbordet och sytt medan vi har tittat på Harry Potter. Premiären på nästa film är ju på kommande så jag ville uppdatera mej och komma i stämning :-). Nåväl, vissa stunder av filmtittandet har jag faktiskt lyckats lägga en och annan söm. Med risk för att mottagaren ser bilderna innan hon får grejerna...

På första bilden är det en hög amningsinlägg; ytterst brun, hallonröd eller limefärgad pul, i mitten tunn frotté med 40 år på nacken och närmast huden tjock härlig bambufleece. Blöjpåsen är av samma hallonröda pultyg (Myllymuksut). Bandet som råkade ha exakt samma röda färg har jag köpt på hantverksmässan i vintras.

På den andra bilden är det ett par klassiska blöjbyxor av rött och blått förgarn (Jutta). Jag gjorde buntarna aningen längre än jag brukar. Mönstret är den rundstickade som finns t.ex. på denna sida.

På den sista bilden finns frottélappar för diverse babyvård. De härliga frottétygerna är restbitar jag köpt billigt. Bitarna var för små för att räcka ens till delar av babyplagg så nu fick de nytt liv så här.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...